O Wodzie

Woda to życie, dlatego jej picie, stanowi nieocenione wsparcie naszego zdrowia oraz doskonałego samopoczucia. Wysoka jakość spożywanej każdego dnia wody, ma kluczowe znaczenie w utrzymywaniu naszego ciała w dobrej formie, dlatego warto stawiać na to, co najlepsze.

Jakie są rodzaje wód?

Wody źródlane jako jedne z najpopularniejszych wód butelkowanych, pochodzą ze źródeł podziemnych, które są bakteriologicznie czyste oraz wolne od niebezpiecznych i szkodliwych dla naszego zdrowia składników chemicznych. Są to wody, którymi można z powodzeniem zastępować wodę z kranu, a polecane są one w szczególności do przyrządzania posiłków, głównie dla małych dzieci i niemowląt, których wrażliwy układ pokarmowy nie przyswaja należycie wód bogatych w minerały.

Wody stołowe, to z kolei wody oparte na bazie z wód źródlanych lub im podobnych, które nie zawierają w swoim składzie pierwiastków mineralnych. Łączone są one z naturalnymi wodami mineralnymi, bądź też wzbogacane są minerałami, tworząc określone kompozycje o różnej zawartości związków mineralnych.

Wody mineralne podobnie jak wody źródlane, są to wody pochodzenia naturalnego, o charakterystycznej, zróżnicowanej zawartości składników mineralnych. Wiele wód tego rodzaju, może posiadać określone substancje o znaczeniu fizjologicznym dla naszego organizmu w ściśle sprecyzowanych ilościach, stąd też możemy spotkać wody bogate w wapń, magnez, siarczany, wodorowęglany, fluorki, jodki, sód czy chlorki. Można je podzielić na:

• bardzo nisko zmineralizowane – o zawartości składników mineralnych nie większej niż 50 mg/l,
• niskozmineralizowane, bogate w sole mineralne do 500 mg/l
• wody średniomineralizowane o nasyceniu minerałami w granicach 501–1500 mg/l
• wody wysokomineralizowane o zawartości składników mineralnych w ilościach powyżej 1500 mg/l

Wody lecznicze, to rodzaj wód, które warto spożywać pod nadzorem lekarza, bowiem w zależności od stanu naszego zdrowia, nieodpowiednio dobrana woda tego rodzaju, może przynieść więcej szkód, aniżeli korzyści.

Image is not available
Rudzka Kropla
Slider

Jak dobrać idealną wodę dla siebie?

Aby znaleźć najlepszą wodę dla siebie, warto zastanowić się nad tym, czy chcemy się jedynie dobrze nawadniać, czy pragniemy zyskać o wiele więcej. Dla przykładu, osoby, które pragną schudnąć, powinny pić dużo wody bogatej w składniki mineralne lub wykazującej określone działanie lecznicze. Żadna woda nie ma kalorii, a wypicie szklanki tego napoju życia przed posiłkiem, pozwala skutecznie zmniejszyć apetyt. Dodatkowo woda bogata w odpowiednio skomponowane minerały, wspaniale reguluje przemianę materii, wpływa na obniżanie poziomu cholesterolu oraz cukru we krwi.

Woda może wzbogacać naszą dietę w kluczowe składniki mineralne np. wapń czy magnez, skutecznie wspiera osoby intensywnie trenujące i prowadzące aktywny tryb życia, a także wspomaga w regeneracji, usuwaniu niepokoju i zmęczenia, bądź łagodzi objawy stresu i poprawia jakość snu. Ponieważ woda oczyszcza nasz organizm z toksyn, pomaga w trawieniu oraz gwarantuje piękny wygląd skóry.

Woda „Rudzka kropla” jako woda średniozmineralizowana to najbardziej optymalne i bezpieczne rozwiązanie dla każdego, bowiem posiada idealną kompozycję prozdrowotnych minerałów, a jej zrównoważony skład – ubogi w sód – doskonale wpływa na zdrowie najmłodszych, osób starszych, intensywnie trenujących czy młodzieży.

Garść „wodnych” ciekawostek

Woda budulcem organizmu człowieka – ten niezwykły płyn to czynny składnik wszystkich reakcji biochemicznych odbywających się w naszym ciele, pomaga rozpuszczać pokarmy, usuwa toksyny, wpływa na regulację temperatury, nawilża błony śluzowe i gałki oczne. Nasze ciało w aż 70% składa się właśnie z wody, dlatego warto zadbać o jej wysoką jakość.

Jak prawidłowo nawodnić organizm? Każdego dnia tracimy w sposób zupełnie naturalny średnio 2 litry wody – ok. 400 ml wydalamy poprzez oddychanie, podobną ilość tracimy wraz z potem, a ponad litr wraz z moczem. Stałe uzupełnianie zapasów wody jest zatem niezbędne, dlatego należy pić co najmniej 1,5 – 2litry wody dziennie, aby utrzymać zdrowie. Jeżeli chcemy prawidłowo nawodnić organizm, powinniśmy popijać wodę małymi łykami przez cały dzień – duża ilość wody przyjmowana jednorazowo zwiększa jej wydalanie i utrudnia skuteczne nawodnienie wszystkich komórek naszego ciała.

Woda gazowana czy nie? Zdecydowana większość wód nasycana jest CO2, który nie jest szkodliwy, jednak może nie służyć osobom cierpiącym na refluks czy zaburzenia trawienne, a także choroby gardła czy strun głosowych. Generalnie wybór wody z bąbelkami lub bez jest kwestią gustu, ale warto pamiętać o tym, iż woda gazowana skuteczniej gasi pragnienie, potęgując odczuwanie orzeźwienia. Co więcej, lekko gazowana lub gazowana woda jest pewniejsza pod kątem bakteriologicznym – dwutlenek węgla hamuje rozwój flory bakteryjnej.

Woda mineralna czy źródlana? Nasza dieta uboga jest w magnez, wapń oraz szereg innych składników mineralnych, dlatego też picie wody mineralnej, to najlepszy sposób na skuteczne uzupełnianie niedoborów. Wody mineralne dzięki zawartości wodorowęglanów, wspierają nasz organizm w utrzymaniu równowagi kwasowo-zasadowej, pomagają neutralizować kwas mlekowy, który wytwarza się w mięśniach podczas intensywnego wysiłku (ważne szczególnie dla osób aktywnych), a dodatkowo mogą łagodzić nadkwasotę. Wody źródlane to wody łagodne, najlepsze dla wrażliwych układów pokarmowych – szczególnie u niemowląt i małych dzieci.

Close Menu